- 29 دی 1403
- کد خبر 20896
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حسن رحیمی رییس اداره شوراها و کمیسیون های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم درباره ماموریت مهم این بخش از سازمان در راستای حفاظت از منابع بیمه شدگان گفت: در راستای اجرای ماده 91قانون تامین اجتماعی و آئین نامه اجرائی کمیسیونهای پزشکی مصوب شورایعالی تامین اجتماعی براساس جدول تعیین درصد و نقص عضو و ازکارافتادگی با بکارگیری پزشکان حاذق –متعهد –متبحر –با تجربه استان با بررسی مدارک و مستندات ارائه شده و معاینه بالینی بیمه شدگان متقاضی ازکارافتادگی ، اقدام به سنجش میزان ازکارافتادگی جسمی و روحی بیمه شدگان محترم می نماید .
رییس اداره شوراها وکمیسیون های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به عملکرد 9 ماهه نخست امسال گفت: تعداد 105جلسه کمیسیون بدوی و 53 جلسه کمیسیون پزشکی تجدید نظر ، اقدام به بررسی تقاضاهای بیمه شدگان محترم را داشته است که در این راستا 641نفر با 980تقاضا و مراجعه ثبت شده در کمیسیون بدوی و 281نفر با 444تقاضاو مراجعه ثبت شده در کمیسیونهای پزشکی استان شرکت داشته اند که 30درصد نفرات متقاضیان به تعداد 193نفر بدوی و 26 نفر تجدیدنظر ازکارافتاده کلی شناخته شده اند . و 16نفر در کمیسیون بدوی و 10نفر در کمیسیون تجدید نظر ازکارافتادگی جزئی ناشی ازکار دریافت داشته اند و تعداد 25نفر در کمیسیون بدوی و 6نفر در کمیسیون تجدیدنظر غرامت نقص عضو ناشی از کار دریافت داشته اند.
وی در ادامه افزود: پزشکان معتمد مراکز تابعه مدیریت درمان استان ؛ بیشترین بار مراجعه در پلی کلینیک بوعلی با 3228نفر ، در کلینیک دکتر غرضی با 2309نفرو پلی کلینیک 22بهمن با 924 نفر متقاضی استراحت های پزشکی و اروتز پروتز در 9ماهه ابتدایی سال 1403 ورودی داشته است که به ترتیب پلی کلینیک بوعلی 96% و دی کلینیک غرضی و پلی کلینیک 22بهمن 98درصد استراحت های پزشکی متقاضیان را به تایید رسانیده اند .
رحیمی در ادامه با اشاره به اهمیت بررسی سلامت افراد گفت: متقاضیان بدو ورود به سازمان تامین اجتماعی یا ادامه شروع بیمه پردازی در پلی کلینیک 22بهمن تعداد 1893نفر متقاضی طی 153جلسه برگزار شده و به جمع بیمه شدگان جدید استان اضافه شده اند .
رییس اداره شوراها و کمیسیونهای پزشکی مدیریت درمان استان قم به بیمه شدگان برای جلوگیری از سرگردانی و اتلاف وقت توصیه کرد به موارد ذیل توجه ویژه ای داشته باشند.
1- در متقاضیان ازکارافتادگی انتظار می رود کلیه بیمه شدگان محترم سازمان در راستای ماده 70قانون تامین اجتماعی ؛ کلیه اقدامات درمانی و توانبخشی موثر بر هر تشخیص را انجام و در صورت ایستایی و پایداری وضعیت بیماری اقدام به درخواست ازکارافتادگی داشته باشند .
2- بیمه شدگان محترم بایستی توجه داشته باشند برای هر تشخیص بیماری که در نتیجه این بیماری زمینه ای اولیه ؛ عوارضی برای بیمه شده در همان ارگان یا ارگانهای دیگر ایجاد شده اقدام به اخذ درخواست تخصصی با پزشک معالج در رشته بیماری بیمه شده بصورت مجموع بیماری زمینه ای و عوارض حاصله اقدام نمایند .
3- بیمه شدگان محترمی که دارای بیماریهای مختلف می باشند بایستی در صورت لزوم ازکلیه بیماریهای منجر به کاهش کارائی و افت عملکرد بصورت تخصصی با پزشک متخصص در رشته بیماری درخواست ازکارافتادگی داشته باشند و طبق دستورالعمل و بخشنامه های سازمانی ؛ کمیسیونهای پزشکی این مدیریت امکان اضافه کردن درخواست جدید در حوزه این اداره و یا بررسی بیماریهایی که درخواستی برای آنها به اثبات نرسیده است را ندارد و لذا بیمه شدگان محترم اهتمام ویژه ای به موضوع داشته باشند .
4- در کمیسیونهای پزشکی با تقاضاهای ازکارافتادگی اعضای محترم کمیسیونهای پزشکی مربوطه با بررسی مدارک و مستندات و معاینه بالینی بیمه شدگان ، طبق جدول تعیین درصد و نقص عضو وازکارافتادگی برای تشخیص های مربوطه با رعایت ماده 70و 75قانون تامین اجتماعی که این تشخیص ها تاثیر در ناتوانی شغلی و افت عملکرد بیمه شدگان محترم گردیده اقدام به تخصیص درصد می نمایند و تشخیص های فاقد شرایط ماده 70و 75قانون تامین اجتماعی برای تشخیص ازکارافتادگی از روند رسیدگی خارج می گردد.
5- بیمه شدگان محترم در روز جلسه کلیه مدارک و مستندات مربوط به رشته تخصصی را بایستی به همراه داشته باشند .
6- در متقاضیان استراحت های پزشکی به جهت سهولت در روند تشخیص و رسیدگی ؛ بیمه شدگان محترم طبق دستورالعمل بایستی ظرف 7روز از تاریخ تجویز گواهی پزشکی ، استراحت های خود را در سامانه سرویس تامین اجتماعی من بارگزاری تا در اسرع وقت و عدم ازبین رفتن آثار و علائم بیماری ؛ مراجع معتمد پزشکی استان نسبت به بررسی آن اقدام نمایند .
7- با عنایت به اینکه کلیه فرایند رسیدگی در این حوزه با اطلاع رسانی پیامکی توسط سازمان به اطلاع بیمه شدگان محترم می رسد ؛ لذا شایسته است بیمه شدگان محترم شماره تلفن در دسترس و به روز را در سامانه تعریف تا موجبات سرگردانی بیمه شدگان محترم فراهم نگردد.
پایان پیام