×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

اقدامات محیط زیستی جایگزین حبس می شودکشف 11 کيلوگرم ترياک در قمافزايش 8 درصدي دستگيري قاچاقچيان کالا در استان قمحریق در یک مجتمع مسکونی در قم شهردار قم: تقاطع سپاه 24 ماهه به بهره برداری می رسدامسال ۱۱ وقف جدید در قم ثبت شد واژگونی و سقوط خودرو در اتوبان قم - تهران یک کشته بر جا گذاشتنمایشگاه صنعت کفش استان قم مقاومت افتتاح شدرسانه‌ها توهم اقتدار دشمن را بشکنندرویداد رسانه‌ای «دمای رفاه» در قم برگزار می شودقم رتبه نخست تصادفات رانندگی ایران را دارد۲۱۵ هزار دام علیه بیماری‌های واگیر در قم واکسیناسیون شدندطرح احداث راه دسترسی ایمن روستای نیزار قماستاندار قم با معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردپوشش نظارت تصویری یزرگراه سلفچگان – راهجرد وبلعکساسكادای آبفای قم، پیشگام در بهره‌گیری از هوش مصنوعیمریم محمدی:پالایشگاه گاز سراجه در کنترل کانون های گرد و غبار قم مشارکت کنداعزام ۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری قم به اردوی راهیان نوراعضای مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم با معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم دیدار کردندنمایشگاه تخصصی «صنعت کفش ایران» افتتاح شد
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:
true
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: شهر قم بر اساس سالنامه آماری مرکز ملی آمار در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشترین تصادفات به نسبت جمعیت را در مقایسه با سایر شهرها به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با بیان اینکه در ترافیک یک مثلثی وجود دارد که یک ضلع آن فرهنگ ترافیک، یک بحث اعمال قانون و بحث نیز زیرساخت است، اظهار کرد: اگر تمام بخش‌ها به صورت متوازن پیش برود، می‌توان امیدوار بود که تصادفات نیز کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مجبور به نصب سرعت‌کاه است و اگر این کار را نکند تصادفات نیز بیشتر می‌شود، افزود: براساس سالنامه آماری مرکز ملی آمار، شهر قم در سال‌های 1401 و 1402 بیشترین تصادفات را به نسبت جمعیت شهر قم و در مقایسه با سایر شهرهای کشور در اختیار داشت.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکم جمعیتی زیاد و محورهای ترافیکی محدود است، ایجاد سرعت کاه ضروری است و اگر این سرعت‌کاه‌ها نباشد تصادفات به سمت فوتی بیشتر می‌شود، به عنوان نمونه در بلوار الغدیر ایجاد سرعت‌کاه موجب کاهش حضور کامیون‌ها و خودروهای سنگین شده است.

خسروی با اشاره به اینکه سرعت‌کاه به کاهش سرعت حتی به صورت موقت نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه‌های جدید استفاده از سرعت‌کاه قابل قبول نیست و روی تقاطع همسطح در فاصله 500 متر تاکید شده، اما شرایط به نحوی است که در حال حاضر نمی‌توان در هر 500 متر یک تقاطع ایجاد کرد و شهرداری ناچار به ایجاد سرعت‌کاه است.

وی با اشاره به اینکه اگر کاهش تصادفات و ایمن‌سازی معابر به مطالبه عمومی تبدیل شود می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد گفت: بیشترین تقاضای ایجاد تقاطع چراغ‌دار در مناطق دو و شش شهر قم روی داده که این کار موجب کاهش تصادفات شده است.


پایان پیام

true

true
false
true