×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

فرهنگی قمی پاداش بازنشستگی خود را به جبهه مقاومت اهدا کردمجاهدان عرصه جهاد مالی برای کمک به جبهه مقاومت در قم تجلیل می‌شوند توقیف ۱۸۷ کیلوگرم پنیر سنتی فاقد مشخصات بهداشتی در قماعتماد مردم قم به مرکز تماس تلفنی ۱۲۲ آبفا۵ هزار بسته معیشتی از قم به لبنان و غزه ارسال شدتصادف خودرو‌ی تیبا و سمنددرمحور کهک ۱۰ مصدوم برجای گذاشتتسریع در پروژه‌های برق‌رسانی و حل مشکلات ناترازی برقمسکن، اشتغال و امور فرهنگی نیازمندان و جوانان، اولویت مسئولان کشور باشدمسابقات بین‌المللی قرآن در ایران فضاسازی‌ها در مورد جایگاه قرآن نزد تشیع را محو کرده استنرخ عوارضی آزاد راه تهران_ قم به ۱۵ هزار تومان رسیدمراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت در قم برگزار شدبازدید معاون رییس جمهور از بیمارستان های نور و مادر در قم اسرائیل دنبال ناکامی دولت ایران در کاهش تحریم‌هاسترونمایی از سامانه پاسخگویی به سوالات دینی مبتنی بر هوش مصنوعیسرپرست اداره کل حوزه استاندار و روابط عمومي» منصوب شد۲۰۰۰ برنامه در هفته بسیج در استان قم اجرا می شود۲۷ آبانماه ، روز بازماندگان حوادث ترافیکی و فرصتی برای تأمل شعب ویژه وقف و موقوفات در دادگستری قم راه‌اندازی می شودکلنگ مدرسه روستای خیرآباد قم به زمین زده شدبرگزاری همایش دیوان دعاوی ایران و ایالات متحده در دانشگاه قم
افزایش 12تا15 برابری نرخ عوارضی آزاد راه‌های دولتی !
true
نرخ عوارضی آزاد راه تهران_ قم به ۱۵ هزار تومان رسید
با تصویب شورای اقتصاد عوارض ۵ آزادراه کشور افزایش یافت. بر این اساس عوارض عبور از آزادراه تهران-قم به ۱۵ هزار تومان افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد نرخ عوارضی آزادراه‌های دولتی افزایش یافت به طوری که نرخ عوارضی آزاد راه تهران_ قم از ۱۲۰۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسید و به عبارتی دیگر ۱۲/۵ برابر شد.

چنین افزایش شدیدی بدون ارائه توضیح شفاف از سوی مسئولان، سوالات جدی درباره معیارهای تعیین این نرخ را مطرح می‌کند؛ اینکه چرا باید عوارض آزادراهی که سال‌ها پیش ساخته شده و هزینه‌های اولیه آن به‌مرور از محل درآمدهای قبلی تأمین شده است، ناگهان به چنین مبلغی افزایش یابد؟

افزون بر این، گرانی عوارض به این شدت، فشار اقتصادی قابل‌توجهی به اقشار کم‌درآمد جامعه، به‌ویژه کسانی که برای کار یا زندگی روزانه ناچار به استفاده از این مسیر هستند، وارد می‌کند.

همچنین این افزایش در حالی رخ داده که به نظر نمی‌رسد خدمات، کیفیت جاده یا ایمنی آن به تناسب چنین رقمی بهبود یافته باشد و اگر هزینه نگهداری یا سایر موارد دلیل این افزایش است، چرا باید تمام بار آن به‌صورت ناگهانی بر دوش مردم گذاشته شود؟

مسئله دیگر این است که چنین افزایش شدیدی علاوه بر افزایش نرخ کرایه ماشین‌های عبوری، می‌تواند به تغییر رفتار مسافران منجر شود. بسیاری ممکن است مسیرهای جایگزین و ناایمن نظیر جاده قدیم قم-تهران را انتخاب کنند تا از این هزینه بگریزند.

این تغییر یک باره قیمت، جان و مال مردم را نیز به خطر می‌اندازد و تصمیم‌گیرندگان باید به جای این شیوه‌های یک‌جانبه، راهکارهایی شفاف، منطقی و تدریجی برای مدیریت هزینه‌ها ارائه دهند.
پایان پیام

true

true
false
true