×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

برنامه های هفته گرامیداشت بیمه سلامت (28مهر‏-4آبان) اعلام شدمانور ریزش آوار ایستگاه و تونل مترو در قم اجرا شد۲۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم کشف شدبرترین‌های تولیدی و صنعتی قم تجلیل شدندشهردار قم شهادت شهردار نبطیه لبنان را تسلیت گفترئیس کل جدید دادگستری استان قم معرفی شدواکنش آيت الله محمد جواد فاضل لنکرانی به دقیق نبودن تاریخ ولادت و وفات حضرت معصومه سجمع‌آوری معتادان متجاهر در قم 38 درصد افزایش یافتبرگزاری دوره آموزشی پناهگیری در زمان وقوع زلزله در شهرستان کهکمردم قم با شهید نیلفروشان وداع کردندآیت الله اراکی از عوامل برنامه تلویزیونی «مکث» تشکر کردمهم‌ترین عوامل ریزگرد در قم قطع حقابه و کمبود آب استهیئت رئیسه شورای اسلای شهرستان کهک معرفی شدندجامعه مدرسین از مردم برای پیوستن به پویش «ایران همدل»دعوت کردسوگواره کریمه اهل بیت (س) در ۳۰ بقعه شاخص قم برگزار شدوداع با شهیدالقدس سردار نیلفروشان در قمجریان گاز در روستای مبارک آباد قطع می‌شوددستگیری ضارب محیط‌بان اصفهانی در قممراسم عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه در حسینیه دفتر آیت الله فاضل لنکرانی پلیس خط مقدم خدمت به مردم است
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبرداد؛
true
قم در ساخت مسکن و تامین خدمات روبنایی نهضت ملی مسکن پیشرو است
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در استان قم بحث طراحی و تامین خدمات روبنایی از جمله ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه و .... با جدیت دنبال می شود که این امر جزو نقاط مثبت این استان است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مسعود بیات منش در سفر خود به استان قم و در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و با اختلاف قابل قبولی پروژه های خوبی شروع و در حال احداث است.

وی افزود: تاکنون ساخت 42 هزار واحد مسکونی در قالب طرح حمایتی در استان قم شروع شده است.

بیات منش تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن با قوت توسط دولت، وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر شورای مسکن ادامه خواهد داشت و مردم بابت صاحب خانه شدن اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص چالش های پیشرو طرح توضیح داد: بانک های عامل طرح نهضت ملی، برای تامین مالی و عقد قرارداد مابقی پروژه ها با جدیت بیشتری ورود داشته باشند تا مردم متحمل فشار کمتری شوند.

وی افزود: بحث تامین زیرساخت ها برق، آب و گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به این که به زودی این پروژه ها تحویل متقاضیان خواهد شد طراحی و اجرای زیرساخت ها اولویت دارد.

بیات منش تصریح کرد: سهم یک سوم تعیین شده دولت و راه و شهرسازی با پیشرفت پروژه ها و اجرای زیرساخت ها، به شرکت های خدمات رسان و زیرساختی پرداخت خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ما در طرح نهضت ملی مسکن صرفا به دنبال خانه سازی نیستیم و سیاست شهرسازی با تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی رو دنبال خواهیم کرد.

وی توضیح داد: بر این اساس یکی از نقاط مثبت در طرح نهضت ملی مسکن استان قم، پیشرو بودن در طراحی خدمات روبنایی و اجرای آن است.

به گفته بیات منش تامین خدمات روبنایی با اولویت ساخت مدرسه و مسجد در سایت های نهضت ملی در دست پیگیری است که تاکنون طراحی ۳۵ باب مدرسه در سایت های نهضت ملی مسکن استان انجام شده است و امیدواریم هر چه زودتر اقدامات اجرایی و ساخت آن توسط دستگاه های مرتبط آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: در تامین زیرساخت های و خدمات روبنایی سایت های نهضت ملی مسکن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و به دنبال تامین منابع مالی برای کاهش فشار اقتصادی به مردم خواهیم بود.

گفتنی است دیدار با استاندار قم و بازدید از سایت های ۵۶۰، ۲۷ و ۲۲ هکتاری و سایت های یک طبقه طایقان و پرنیان از جمله برنامه های سفر بیات منش به استان قم بود.


پایان پیام

true

true
false
true