×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

حریم تپه باستانی قلی درویش قم اصلاح شدمسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم معرفی شدپذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قمهشتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در قم به کار خود پایان داد«کلینیک ایرانیان» قم قهرمان لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور شدتصادفات منجر به جرح در قم ۲ درصد افزایش یافتچهار طرح ورزشی در قم افتتاح شدویژه برنامه‌های ایام رحلت امامزاده موسی مبرقع اعلام شدستاد تسهیلات زائران شهرداری قم در امام‌زاده موسی مبرقع مسقر می شودپیام تسلیت خانه مطبوعات استان قم در پی شهادت بانوی فعال رسانه ای و همسر ایشان در لبنانبرخورد پلیس قم با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش"اکبر بهنام جو" سیزدهمین استاندار قم شدکمک ۱۰ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریالی مردم قم به جبهه مقاومتپل علی‌آباد نیزار قم به بهره‌برداری رسیدمجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم افتتاح شداجرای ۵۰ میلیارد تومان طرح هادی روستایی در قم۶۴۸ کیلوگرم فرآورده خام غیرمجاز در قم معدوم شدبیش از ۵۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر در قم کشف شدپشتیبانی زنان از جبهه مقاومت ادامه راه حضرت زینب(س) استخدمات دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد قم
درپی شهادت سید حسن نصرالله صورت گرفت؛
true
پیام های تسلیت مراجع عظام تقلید و علمای قم
در متن پیام حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی ،اعرافی ،سعیدی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله آمده است: بی شک گرو‌های مقاومت راه این شهید را ادامه و همه ملت‌های آزاده در جهان از آنها حمایت خواهند نمود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛در بخشی ازمتن پیام تسلیت آیت الله  ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلیدآمده است:در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، زیرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.

درمتن پیام آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلیدآمده است:

رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند. البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی شک گرو‌های مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است  ادامه خواهندداد  و همه ملت‌های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان به عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گردید.

متن در بخشی از پیام دفتر آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلیدآمده است:

جنایت بزرگ رژیم سفاک و متجاوز، در به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌پناه لبنان و به شهادت رساندن دبیر کل محترم حزب الله جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان (رحمة الله علیهم) بسیار اسفناک است. 

آن شخصیت مبارز و پرتلاش سالیان زیادی از عمر خویش را در راه آزادی و مقابله با رژیم منحوس و دستگیری و حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده گذراند.

در بخشی از پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه هم آمده است

اکنون ما هستیم و داغ جانسوز شهادت علامه مجاهد و فرمانده رشید حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسن نصرالله (اعلی الله مقامه)، این شخصیت بزرگوار یگانه روزگار و تغییر دهنده معادلات منطقه و فرماندهی راهبردی بود. آن عزیز مظهر فضائل اخلاقی و نماد عزت عربی و اسلامی و بهره‌مند از حکمت و عقلانیت و برخوردار از عقل راهبردی و شجاعت میدانی و جاذبه معنوی و سیاسی بود. او توانست گفتمان نجات‌بخش انقلاب اسلامی و راه نورانی امام راحل (قدس سره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و امام موسی صدر و شهدای حزب الله را در لبنان و فلسطین و جهان اسلام امتداد بخشد و لبنان مظلوم و با سابقه تاریخی و تمدنی را زنده سازد و آن را محور معادلات منطقه قرار دهد. وجود نازنین او جاذبه‌ای نیرومند داشت و مغناطیس آن در جهان شعاع گسترده‌ای داشت و همزمان چهره نافذ و فریاد رسا و رهبری مقتدرانه او لرزه بر کاخ مستکبران و صهیونیست‌ها می‌افکند

در پیام آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم آمده است:

شهادت سید مقاومت، سرباز وفادار ولایت، حاج سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که در خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جهادی مقدس را برای نابودی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی مدیریت می‌کرد دل‌های همه آزادگان جهان را مملو از اندوه و سینه‌هایشان را مملو از آتش انتقام کرده است.

شهید نصرالله راهی را آغاز کرد که خداوند وعده پیروزی آن را داده است و ادامه این مسیر به دست غیور مردان جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن و ایران با قدرت پیموده خواهد شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای امر کردند، سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

در بخشی از پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: 

رزمندگان حزب الله لبنان، سال‌هاست که کربلایی مبارزه می‌کنند و حسین گونه به شهادت می‌رسند و این وصال الهی، تقدیر شیرین و پر حلاوت مجاهدت در راه خداست.

شهادت سید مقاومت، مجاهد نستوه و قهرمان بزرگ جهان اسلام حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، گرچه برای امت اسلامی و همه آزادیخواهان جهان ثلمه‌ای جبران ناپذیر است؛ اما در حقیقت هیچ پاداشی گرانبهاتر از شهادت و لقای الهی برای سال‌ها مجاهدت در راه خدا نیست. شهادت، حقیقتاً برای او زیبنده و مبارک است؛ اما در این میان، ماییم و این داغ جگر سوز که مرهمی برای التیام آن نیست.

جنایات رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه با همکاری و هماهنگی خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و نیز همکاری یا سکوت ‌برخی از کشورهای اسلامی همراه است.
آیت‌الله سیدمحمدجواد فاضل لنکرانی امروز در ابتدای درس خارج اصول خود، افزود: قبل از شروع درس مجددا نسبت به این جنایات بسیار وحشتناک و فجیع که از سوی رژیم ددمنش صهیونیستی این روزها در لبنان اتفاق می‌افتد باید هم‌دردی خود را با مردم عزیز لبنان و جبهه مقاومت و حزب‌الله شجاع و غیور ابراز کنیم.

وی اضافه کرد: باید همه شیعیان و مسلمانان، همه حوزه‌های علمیه خود را در این مصائب هم‌درد با آن‌ها بدانند و واقعا احساس کنیم که گویا این‌گونه حملات بر خود ما واقع می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: روشن است که انسان هر روز نقشه‌های خطرناک‌تری را علیه مسلمانان ملاحظه می‌کند، این‌طور نیست که با بی‌برنامگی و بدون هدف فقط بخواهند ضربه‌ای بزنند، نه! این جنایات با همکاری و هماهنگی خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و نیز همکاری و یا سکوت ‌برخی از کشورهای اسلامی همراه است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: از یک‌جهت این رژیم ماهیت خیبث خود را نشان می‌دهد که در ارتکاب جنایت هیچ حدی قائل نیست و برای بقاء ننگین خود حاضر است خیل کثیری از مردم را از بین ببرد، امریکا نیز که پیشرفته‌ترین هواپیماها و بمب‌های سنگرشکن را در اختیار اسرائیل قرار داده‌است.

وی افزود: از جهت دیگر به‌حسب ظاهر می‌گویند ما درصدد توقف این جنگ هستیم، بودجه‌های مردم بیچاره آمریکا در اختیار این رژیم قرار می‌گیرد تا امکانات جنگی آن روز به روز قوی‌تر ‌شود.

وی گفت: همان‌طور که تحلیلگران می‌گویند و ظواهر امر نشان می‌دهد این وقایع نشان می‌دهد اسرائیل به اوج استیصال رسیده و امروز در شرایطی قرار گرفته که خودش هم فهمیده دیگر باقی ماندنی نیست، لذا مثل یک حیوان زخمی رو به مرگ آخرین دست‌وپاهایش را می‌زند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: امروز نه فقط مسلمان‌ها بلکه غیرمسلمانان و بسیاری از مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل باید سرکوب شود و این موفقیتی بزرگ برای فلسطین، لبنان، یمن و ایران است که این رژیم نباید باشد.

وی گفت: دنیا به چشم خود دید در سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو سران و نمایندگان اکثر کشورها جلسه را ترک می‌کنند و این پیام بزرگی برای دنیا دارد. هرچند این انتقاد وجود دارد که چرا اجازه می‌دهند در سازمان ملل یک چنین جنایتکاری صحبت کند؟‌ چرا به جنایتکاری که باید در محاکم بین‌المللی محاکمه شود، فرصت می‌دهند و تریبون در اختیارش می‌گذارند.

وی با بیان این‌که ما و هر مسلمانی مستظهر به وعده‌های الهی هستیم، این سنت قطعی خداست، تاکید کرد: بر اساس آیه قرآن ذلت اسرائیل از سنت‌های قطعی خداست، یک روزی فرا می‌رسد که در ذلت کامل قرار گرفته و اثری از او نخواهد بود.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: ان ‌شاالله روزی خواهد رسید سنت قطعی خداوند که پیروزی جبهه مقاومت باشد محقق و این غده‌ سرطانی به تعبیر امام خمینی ‌از صحنه روزگار محو می‌شود؛ یاد همه شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس که این ایام، ایام دفاع مقدس هم هست و یاد شهدای مدافع حرم و شهدای جبهه مقاومت را گرامی می‌داریم.

پایان پیام

true

true
false
true