×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

حریم تپه باستانی قلی درویش قم اصلاح شدمسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم معرفی شدپذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قمهشتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در قم به کار خود پایان داد«کلینیک ایرانیان» قم قهرمان لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور شدتصادفات منجر به جرح در قم ۲ درصد افزایش یافتچهار طرح ورزشی در قم افتتاح شدویژه برنامه‌های ایام رحلت امامزاده موسی مبرقع اعلام شدستاد تسهیلات زائران شهرداری قم در امام‌زاده موسی مبرقع مسقر می شودپیام تسلیت خانه مطبوعات استان قم در پی شهادت بانوی فعال رسانه ای و همسر ایشان در لبنانبرخورد پلیس قم با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش"اکبر بهنام جو" سیزدهمین استاندار قم شدکمک ۱۰ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریالی مردم قم به جبهه مقاومتپل علی‌آباد نیزار قم به بهره‌برداری رسیدمجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم افتتاح شداجرای ۵۰ میلیارد تومان طرح هادی روستایی در قم۶۴۸ کیلوگرم فرآورده خام غیرمجاز در قم معدوم شدبیش از ۵۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر در قم کشف شدپشتیبانی زنان از جبهه مقاومت ادامه راه حضرت زینب(س) استخدمات دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد قم
true
پیشکسوتان تبلیغ‌ و جهاد در قم تجلیل شدند
طی آیینی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و همچنین طلاب حوزه علمیه قم، از طلاب تبلیغی دوران دفاع مقدس در قم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوزبه نقل از؛ ایرنا، یادواره مبلغان مجاهد در قم روز پنجشنبه با حضور مبلغان عرصه تبلیغ و جهاد در دوران دفاع مقدس در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این آیین‌ بیان کرد: طی دوران دفاع مقدس امکانات و تجهیزات نظامی و فناوری ایران قابل مقایسه با رژیم بعث و حمایت‌های گسترده بلوک غرب و شرق نبود اما برغم این رزمندگان ما با غیرت و اخلاص خود جنگ را اراده کرده و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: وجود اسرایی از ۲۳ کشور که نشان از حمایت و پشتیبانی گسترده کشورهای اسلامی و غربی از رژیم بعث بود، رزمندگان ما فقط از نظر بعد ایمانی و اخلاص از نیروهای متخاصم، برتری داشتند.

پیشکسوتان تبلیغ‌ و جهاد در قم تجلیل شدند

 

ذوالنوری، تاثیر عوامل معنوی دینی را عامل پیروزی ایران در جنگ هشت ساله یاد کرد و ادامه داد: در این بین مبلغان و روحانیون حاضر در جبهه‌ها، بیشترین نقش را در تقویت بعد معنوی رزمندگان داشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در راه اجرای فرامین امام راحل به راحتی از جان خود می‌گذشتند، تصریح کرد: پیروزی ما در عملیات‌های مختلف در قالب برخی استانداردهای متداول جنگی و نظامی قابل تبیین و توصیف نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: روحانیت نقش مهمی در مدیریت و فرماندهی جنگ هشت ساله از سطوح بالا تا لایه‌های میانی و پایینی، محورهای تبلیغی و همچنین نیروهای عملیاتی و خدماتی داشتند.

مشارکت ۵۰‌ درصدی طلاب طی دوران دفاع مقدس

پیشکسوتان تبلیغ‌ و جهاد در قم تجلیل شدند

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در ادامه طی سخنانی بیان کرد: برگزاری‌ یادواره شهدا مصداقی از ذکر خداوند متعال و بزرگداشت شعائر الهی است.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد ادامه داد: برگزاری چنین مراسم‌هایی سبب رشد معنوی افراد و تقویت وطن‌دوستی و روحیه ولایت مداری در بین عموم مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰ هزار نفر از روحانیون حوزه علمیه قم در دفاع مقدس حضور داشتند که ۴ هزار نفر از آنها به فیض شهادت رسیدند که بالغ بر ۱۲ درصد مجموع طلاب حوزه علمیه در دوران دفاع مقدس بود.

روستاآزاد ابراز کرد: طی دوران دفاع مقدس افزون بر ۵۰ درصد از طلاب حوزه‌های علمیه، مشارکت موثر و مستمری در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

وی تصریح کرد: هم‌اینک‌ ۲ گروه تخصصی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور یادگاران دفاع مقدس در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعال است.

پایان پیام

true

true
false
true