×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

آزادی ۴۰ زندانی به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) مسدودشدن خیابان‌های اطراف مسجد جمکران برای مراسم رژه نیروهای مسلحشهرانه، نقطه آغاز تحول در شهر قمجوان ۲۲ ساله در قم با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافتدرخشش دانش آموز نخبه قمی در المپیاد فیزیک کشورآیت الله کعبی از سپردن مسئولیت به محکومان امنیتی انتقاد کردچرا باید یک مدرسه قرآنی آنهم در آغاز مهر در قم پلمب شود؟!مجوز فعالیت جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان قم صادر شد۲۰ هزار دانش‌آموز نیازمند قمی از پویش مشق همدلی بهره‌مند می‌شوند«روز قم» ثبت ملی شداکثر نقاط حادثه‌خیز شهر قم با مشارکت شهرداری قم رفع شداز کشف بيش از 17 کيلوگرم ترياک تا کشف دستگاه ميني واش و استکان قاچاق در قمزنگ شکوفه‌ها برای ۳۰ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی استان قم نواخته شددانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم افتتاح شددفتر نمایندگی ایران در مجمع جهانی فقه اسلامی افتتاح شدبیمارستان امیرالمومنین (ع) قم به پیشرفته ترین دستگاه تشخیص سرطان زتان مجهز شدارشد نظامی ارتش در قم : رژه نیروهای مسلح قم برگزار می شودبرنامه های هفته دفاع مقدس در استان قم اعلام شدزنگ جشن غنچه‌ها در قم نواخته شدپزشک قمی جوان 20 ساله ای را از مرگ حتمی نجات داد
true
آیت الله کعبی از سپردن مسئولیت به محکومان امنیتی انتقاد کرد
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مسئولیت دادن و استفاده از افرادی که محکوم هستند و دچار جرم های مختلف شده اند گفت: استفاده از کسانی که محکومیت امنیتی دارند مستلزم این است که این افراد توبه کنند و سپس وارد عرصه مسئولیت و خدمت به مردم شوند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛آیت الله عباس کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست ائمه جماعات مساجد استان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی در کشور گفت: همه باید به وظایف خود در زمینه حفظ وحدت عمل کنند تا کشور از مشکلات اقتصادی و فرهنگی عبور کند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار وفاق ملی دولت، شعار مناسبی است و همه طرفدار انسجام و وفاق و وحدت ملی هستند افزود: اما دولت باید وفاق ملی را تعریف کنید حد و مرز‌های آن را اعلام کند و چالش‌های مرتبط با آن را بشناسد. 

آیت الله کعبی بر حفظ هویت دینی و انقلابی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید به تنوع و تکثر فرهنگی و سیاسی احترام گذاشت؛ دولت و ملت یکپارچه و متحد در مقابل دشمنان بایستند و دولت و ملت در یک صف باید بایستند.

وی وفاق ملی را نیاز امروز کشور دانست و افزود: سرمایه‌های اجتماعی کشور با وفاق ملی واقعی و حقیقی حفظ می‌شود و برای پیشرفت و عدالت و تقویت اقتدار ملی و افزایش مشارکت مردم به وفاق ملی نیاز داریم و کشمکش و مجادلات بی حاصل کشور را ضعیف می‌کند و انتظار مردم از وفاق ملی ارتقاء عملکرد و کارایی ملی از سوی مسئولان است. 

آیت الله کعبی وفاق ملی را دارای الزاماتی عنوان کرد و گفت: توجه به اسناد بالا دستی و قانون مداری از الزامات وفاق ملی است و دولت اگر می‌خواهد کسی را برای منصبی حساس قرار دهد باید استعلام‌های لازم را از نهاد‌های مربوط صورت دهد.

وی تصریح کرد: وفاق ملی پیرامون احکام الهی، قانون اساسی ومنافع ملی است و وفاق ملی نباید بر اساس منافع گروهی و جناحی و بر خلاف منافع کشور و انقلاب و هویت اسلامی تعریف شود.

انتقاد آیت الله کعبی از سپردن مسئولیت به محکومان امنیتی

انتقاد از سپردن مسئولیت به محکومان امنیتی 

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مسئولیت دادن و استفاده از افرادی که محکوم هستند و دچار جرم های مختلف شده اند گفت: استفاده از کسانی که محکومیت امنیتی دارند مستلزم این است که این افراد توبه کنند و سپس وارد عرصه مسئولیت و خدمت به مردم شوند.

وی تاکید کرد: لازمه سپردن مسئولیت به افراد مختلف این است که استعلام‌های ضروری و لازم را از نهاد‌های امنیتی مربوط انجام دهند و سپس مسئولیت‌ها به افراد واگذار شود و نباید به افرادی که محکومیت دارند و کسانی که مجرم امنیتی هستند مسئولیت سپرده شود. 

دانشجویانی که براساس قانون اخراج شدند نباید دوباره به دانشگاه بازگردند 

آیت الله کعبی در خصوص بازگشت عده ای از دانشجویان اخراجی به دانشگاه گفت: دانشجویانی که اخراج شدند باید بر اساس قانون با آنان برخورد شود؛ اگر قانونی اخراج شدند بازگشت آنان قانون شکنی محسوب می‌شود، اما اگر اخراج آنان غیر قانونی بوده است می‌توان اجازه تحصیل در دانشگاه و بازگشت دوباره به آنان داد و باید با این دسته افراد بر اساس قانون برخورد شود.

وی با بیان اینکه حجاب، هویت زن مسلمان ایرانی است تاکید کرد: انتظار از دولتمردان این است که حجاب را تقویت کنند و حجاب به عنوان حکم الله نباید توسط هیچ کس تضعیف شود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما
پایان پیام

true

true
false
true