×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

زنگ شکوفه‌ها برای ۳۰ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی استان قم نواخته شددانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم افتتاح شددفتر نمایندگی ایران در مجمع جهانی فقه اسلامی افتتاح شدبیمارستان امیرالمومنین (ع) قم به پیشرفته ترین دستگاه تشخیص سرطان زتان مجهز شدارشد نظامی ارتش در قم : رژه نیروهای مسلح قم برگزار می شودبرنامه های هفته دفاع مقدس در استان قم اعلام شدزنگ جشن غنچه‌ها در قم نواخته شدپزشک قمی جوان 20 ساله ای را از مرگ حتمی نجات دادنمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در قم برپا شدگاز دستجرد قم فردا قطع می‌شودجریمه نقدی، سِزای خرید و فروش آرد بر خلاف ضوابط و مقرراترفع نقطه مستعد حادثه پیچ امام زاده جعفر ع محور راهجرد- سلفچگانخدمات اتوبوسرانی قم به دانش‌آموزان در هفته اول مهر رایگان استپیگیری ۴ همت بودجه برای مونوریل قمآتش‌سوزی ۳ هزار لاستیک فرسوده خودرو در قم !رقابت 200 نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قم استخدام افسری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ورود خودرو به استان قم 28 درصد افزایش یافتکلاهبردار ۱۱۲ میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو دستگیر شدآتش سوزی در مرکز پسماند محدوده معدن شادقلی خان قم مهار شد
به میزبانی قم و با حضور بازرگانان ایرانی و آفریقایی ؛
true
در نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و آفریقا به میزبانی خانه صنعت معدن و تجارت استان قم راهکار‌های توسعه تجارت بین دو طرف بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛در این جلسه که تجار و بازرگانانی از اتیوپی، سومالی، لیبی و جیبوتی و تعدادی از تولیدکنندگان داخلی از استان‌های قم، تهران، اصفهان و مازندران حضور داشتند، شرکت کنندگان موانع توسعه صادرات به کشور‌های آفریقایی و راهکار‌های رفع این موانع را بررسی کردند.

بازاریابی ضعیف، موانع ارزی، محدودیت‌های بین الملی تجاری، نبود پیوستگی بین تولید، بازاریابی و فروش و همچنین مانع تراشی برخی دستگاه‌های دولتی از مواردی بود که تجار و بازرگانان آفریقایی و تولیدکنندگان داخلی درباره موانع توسعه صادرات محصولات ایرانی به آفریقا مطرح کردند.

نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به سهم ناچیز اقتصاد ایران و کالا‌های ایرانی در بازار آفریقا گفت: سهم ایران از بازار آفریقا تنها ۲ درهم درصد است که با توجه به ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی و کیفیت محصولات تولیدی، این میزان بسیار ناچیز است.

کرمانی با اشاره به سهم ۱ و ۲ دهم میلیارد دلاری ایران از بازار ششصد میلیارد دلاری بازار آفریقا گفت: هریک از تجار و بازرگانان آفریقایی حاضر در ایران به عنوان سفیران تجاری ایران در کشور‌های آفریقایی هستند و می‌توانند راه ورود کالا‌های ایرانی را به آفریقا بازکنند.

نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم برپایی نمایشگاه‌های بین المللی در ایران و آفریقا را راهکار مناسبی برای معرفی کالا‌های ایرانی به تجار بین المللی دانست و اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها باید به درستی به تولید کنندگان اطلاع رسانی داشته شود تا بتوانیم سهممان در تجارت بین المللی را افزایش دهیم.

کرمانی افزود: کالا‌های تولیدی و صادراتی در کشور ما از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و باید در حوزه‌های گوناگون تخصصی‌تر وارد عمل شویم تا بتوانیم سهم خود را در بازار‌های فراسرزمینی توسعه دهیم.

وی گفت: کالا‌های داخلی ما دارای استاندارد‌های بین المللی است ولی بازاریابی ضعیف سبب شده تولیدکنندگان ما سهم اندکی در بازار‌های خارجی داشته باشند.

منبع:صدا و سیما
پایان پیام

true

true
false
true