×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

برنامه های هفته گرامیداشت بیمه سلامت (28مهر‏-4آبان) اعلام شدمانور ریزش آوار ایستگاه و تونل مترو در قم اجرا شد۲۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم کشف شدبرترین‌های تولیدی و صنعتی قم تجلیل شدندشهردار قم شهادت شهردار نبطیه لبنان را تسلیت گفترئیس کل جدید دادگستری استان قم معرفی شدواکنش آيت الله محمد جواد فاضل لنکرانی به دقیق نبودن تاریخ ولادت و وفات حضرت معصومه سجمع‌آوری معتادان متجاهر در قم 38 درصد افزایش یافتبرگزاری دوره آموزشی پناهگیری در زمان وقوع زلزله در شهرستان کهکمردم قم با شهید نیلفروشان وداع کردندآیت الله اراکی از عوامل برنامه تلویزیونی «مکث» تشکر کردمهم‌ترین عوامل ریزگرد در قم قطع حقابه و کمبود آب استهیئت رئیسه شورای اسلای شهرستان کهک معرفی شدندجامعه مدرسین از مردم برای پیوستن به پویش «ایران همدل»دعوت کردسوگواره کریمه اهل بیت (س) در ۳۰ بقعه شاخص قم برگزار شدوداع با شهیدالقدس سردار نیلفروشان در قمجریان گاز در روستای مبارک آباد قطع می‌شوددستگیری ضارب محیط‌بان اصفهانی در قممراسم عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه در حسینیه دفتر آیت الله فاضل لنکرانی پلیس خط مقدم خدمت به مردم است
true
خدمات رسانی بهزیستی قم به ۳۵ هزار خانواده و ۱۲۵ هزار نفر تحت پوشش
مدیر کل بهزیستی استان قم به مناسبت هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه گفت:بهزیستی استان قم به ۳۵ هزار خانواده با بیش از ۱۲۵ هزار نفر مددجوی تحت پوشش خدمات رسانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سید صادق میرئی گفت:در شرع مقدس اسلام توجه ویژ ه ای  به افراد نیازمند شده است و این سازمان جامعه ی هدفش همین گروه هستند.

میره ای در ادامه تعدادی از وظایف کلیدی این سازمان را تشریح کرد ه و افزود: حدود ۱۶۱ وظیفه برای این سازمان در نظر گرفته شده است که ارائه خدمات معیشتی و ارائه خدمات مشاوره و مددکاری ؛ نگهداری شبانه روزی ار معلولین؛  خدمات مشاوره تلفنی با شماره ۱۴۸۰  که سال گذشته حدود ۳۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان انجام شده است.  همچنین  خط اورژانس اجتماعی که ۱۷ هزار تماس با این خط تماس گر فته شده است خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ ؛ حمایت ا ز حانواده ای دارای چند قلو و....از آن جمله است.

میره ای در ادامه بیان کرد: ۲۲ دستگاه وظیفه ارائه خدمات به معلولین را دارند  و هر چند در خصوص ارایه خدمات به معلولین قانون کم نیست ولی مهمتر از ابن‌مسئله استفاده از امکانات و  توانایی های دستگاهها برای ارائه خدمات بهتر و جامع تر به معلولین است.

وی همچنین اضافه کردیکی از مباحث مهم سازمان بهزیستی  بحث توانمتد سازی افراد تحت پوشش است که برای این منظور بهزیستی آنها را در سه گروه اول معیشت دوم اشتغال و سوم مسکن تقسیم بندی و به آنها خدمات رسانی می کنیم. 

افزایش ۱۳۰ درصدی جلب مشارکتهای مردمی بهزیستی استان قم نسبت به سال  ۱۴۰۱

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲بهزیستی استان قم در جلب مشارکتهای مردمی و مجموع کمک های مردمی نسبت به سال  ۱۴۰۱ حدودا  ۱۳۰ درصد افزایش داشتیم 

وی همچنین در زمینه اشتغال در بهزیستی گفت:موسسات و مراکز  این سازمان در سال گذشته در حوزه اشتغال بیش از ۱۲۰۰ نفر جذب اشتغال داشته اند و در استان در رتبه اول در جذب منابع و تسهیلات بودبم و یک اتفاق دیگر مهم برگزاری اولین ازمون اختصاصی معلولین و رقابت بین خود معلولین بود که برای استخدام در  ۴۶ دستگاه در دانشگاه قم   ازمون دادند که تعداد ۱۶۸نفربرای استخدام در بهزیستی از معلولان استفاده خواهد شد .

میره ای در ادامه با اشاره به تسهیلات تامین مسکن مددجویان نیز تصریح کرد: کمکهایی که  در بحث مسکن داشتیم سبب شد  رشد خوبی در تهیه مسکن برای مددجوبان داشته باشیم  و با استفاده از منابع ملی؛  توانستیم بالغ بر ۲۱ میلیارد تومن برای مددجویان بهزیستی جذب سرمایه داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان قم در خصوص معیشت و تامین حداقل هابرای مددجویان اظهار داشت:  افراد تحت پوشش در سال گذسته (نزدبک به ۶۰۰۰ نفر) از خدمات مستمر در سال ۱۴۰۲ استفاده کردند.

وی در خصوص مناسب ساری محیط و مبلمان شهری برای معلولان نیز بیان داشت:در کمیته مناسب سازی استان از منابع شهرداری در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان از منابع هزینه شد  که این مبلغ  به در حال حاضر به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است که از جمله کارهای شهرداری می توان به تامین ۲۰۴  دستگاه مجهز به رمپ مخصوص معلولین به ناوگان شهری اشاره کرد.

میره ای در ادامه اضافه کرد: ۲۳ هزار معلول تحت پوششداریم  که  ۸ هزار نفر معلول شدید و نیاز به  نگهداری ویژه  هستند  مراکز و ظرفیت موجود پاسخگوی نیاز این تعداد معلول نیست 
۵ مرکز برای این معلولین در دست احداث توسط خیرین داریم البته این نیاز خیلی بیشتر هست 

در ادامه این جلسه دکتر  حجت الله محمد زاده معاون پیشگیری  از اعتیاد سازمان گفت : ۵۴ عنوان دفتر در این موضوع  پیشگیری ار اعتیاد در این سازمان است که ۲۱ میلیارد تومان اعتیار در نظر گرفته شده بود که ۱۷ میلیارد تومان جذب شده است و در حوزه درمان در سال قبل  در زمینه نگهداری معتادان متجاهر که شامل گروه های ماده ۱۶ می شوند نزدیک به ۲۱۰  هزار نفر تحت درمان هستند. در باشگاه یاران مثبت  هم افراد  اچ ای وی مثبت هستند  که ۲۵۷ مورد در سال گذشته خدمات  گرفته اند.

درادامه جلسه هم خانم دکتر حرمتی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی نیز گفت : ۵ دفتر در این اداره داریم که شامل دفاتر اورژانس اجتماعی؛ حراست از آسیب دیدگان ؛ حمایت از کودکان و نوجوانان در خانه و خانواده ؛ حمایت از امور خانواده و زنان می باشد. که در دفتر امور خانواده و زنان حمایت از بانوان سرپرست خانواده؛ بانوان دارای همسر از کار افتاده ؛ دختران خودسرپرست یا سرپرست خانواده بالای ۶۵ سال سن؛ خانواده های دارای فرزندان دوقلو  با دهک درامدی ۱ تا ۵ و  چند قلو با دهک درامدی ۱ تا ۷ تحت پوشش هستند.

خانم دکتر حرمتی در ادامه افزود: مستمری بگیران این بخش شامل ۱۵۰۰  خانم سرپرست خانواده و ۵۸۸ مورد خانواده دو یا چند قلو و خانواده های دارای دانش آموز یا دانشجو هستند که خدمات دریافت می کنند.

همچتین در بخش حمایت از کودکان و نوجوانان در خانه و خانواده ۷ خانه نگهداری از شیرخوار تا ۱۸ سال داریم و نیز در حمایت از شیرخواران به دنبال خرید زمین برای ساخت شیرخوارگاه هستیم.

 

همزمان با اولین روز هفته بهزیستی نشست خبری این هفته با حضور مدیر کل و معاونین بهزیستی قم و اصحاب رسانه برگزار شد.

شعار هفته بهزیستی که از ۳۰ تیر تا ۵ مرداد ادامه دارد "نهضت حسینی خدمت به مردم "است.

پیام مدیر کل بهزیستی استان قم به مناسبت هفته بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان قم در پیامی ،آغاز هفته بهزیستی و چهل و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی را تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
امام حسین علیه السلام می فرماید:« اعلموا ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلاتملوا النعم فتتحول الی غیرکم;  بدانید نیازمندیهای مردم که [به شما مراجعه می کنند] از نعمتهای الهی است پس نعمتها را افسرده نسازید [یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند کفران نعمت کنید] که این وظیفه خدمت رسانی به دیگران محول خواهد شد » . مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۳۶۹ 
سازمان بهزیستی کشور مولود انقلاب اسلامی ایران است و موسس و بنیانگذار این نهاد مردمی ، تخصصی و خدوم ، شهید دکتر محمد علی فیاض بخش خادم مردم و الگوی مدیری در طراز انقلاب بود که رهروی این شهید سرافراز افتخار همه مددکاران و پرسنل بهزیستی است . 

در طلیعه چهل و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی مفتخریم که با همت و تلاش شبانه روزی همکاران و شرکای اجتماعی خود توانسته ایم بعنوان نهادی تخصصی در حوزه رفاه اجتماعی و بهزیستن در خدمت عموم مردم باشیم و با جلب اعتماد خیرین و نیکوکاران معزز واسطه خیر بین این نیک اندیشان و جامعه هدف باشیم و این اعتماد بزرگترین سرمایه ماست .  

اینجانب  فرا رسیدن هفته بهزیستی را که به مناسبت تقارن آن با ایام  سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با شعار "نهضت حسینی،خدمت مردمی" مزین گردیده  است ، به عموم همکارانم اعم از معاونین ، مدیران ، کارشناسان و مددکاران در بخش دولتی و غیردولتی ، موسسات و مراکز تحت نظارت ،جامعه هدف و خانواده بزرگ بهزیستی تبریک عرض می نمایم و از خداوند منان برای همگان سعادت و سلامت آرزومندم .

سید صادق میرئی 
مدیر کل

پایان پیام

true

true
false
true