×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

برنامه های هفته گرامیداشت بیمه سلامت (28مهر‏-4آبان) اعلام شدمانور ریزش آوار ایستگاه و تونل مترو در قم اجرا شد۲۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم کشف شدبرترین‌های تولیدی و صنعتی قم تجلیل شدندشهردار قم شهادت شهردار نبطیه لبنان را تسلیت گفترئیس کل جدید دادگستری استان قم معرفی شدواکنش آيت الله محمد جواد فاضل لنکرانی به دقیق نبودن تاریخ ولادت و وفات حضرت معصومه سجمع‌آوری معتادان متجاهر در قم 38 درصد افزایش یافتبرگزاری دوره آموزشی پناهگیری در زمان وقوع زلزله در شهرستان کهکمردم قم با شهید نیلفروشان وداع کردندآیت الله اراکی از عوامل برنامه تلویزیونی «مکث» تشکر کردمهم‌ترین عوامل ریزگرد در قم قطع حقابه و کمبود آب استهیئت رئیسه شورای اسلای شهرستان کهک معرفی شدندجامعه مدرسین از مردم برای پیوستن به پویش «ایران همدل»دعوت کردسوگواره کریمه اهل بیت (س) در ۳۰ بقعه شاخص قم برگزار شدوداع با شهیدالقدس سردار نیلفروشان در قمجریان گاز در روستای مبارک آباد قطع می‌شوددستگیری ضارب محیط‌بان اصفهانی در قممراسم عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه در حسینیه دفتر آیت الله فاضل لنکرانی پلیس خط مقدم خدمت به مردم است
true
حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه در انتخابات از درس‌های واقعه غدیر است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه و اصلح یکی از درس‌های واقعه غدیر است و برای انتخابات پیش رو می‌توان آم را مد نظر قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مهری در این مراسم گفت: امسال دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر با مردم سالاری دینی و انتخاب آگاهانه همراه شده و فضای کشور، فضای مشارکت و انتخاب سرنوشت آینده خود و فرزندانمان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم ادامه داد: در واقعه غدیر پیامبر اکرم (ص) امیرالمومنین علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود منصوب کردند تا مسیر امامت و رهبری جامعه تداوم پیدا کند، مسیری که ایشان 23 سال برای آن زحمت و سختی کشیده بود.
وی اضافه کرد: مشروعیت نظام سیاسی در اسلام و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان توسط همین مسیر و پیوند بین امامت و امت است، کاری که پیامبر اکرم (ص) انجام دادند، این مردم بودند که کمک کردند تا پیامبر بتواند موضوع مورد نظر عید سعید غدیر را اعلام و منتقل کنند.
این مسئول عنوان کرد: عید سعید غدیر خم انتخاب آگاهانه و اصلح از طرف خداوند بواسطه پیامبر اکرم (ص) بود و براساس آن مسیر مشخص شده و امیرالمومنین(ع) ادامه دهنده راه پیامبر شدند.
به گفته مهری، حضور حداکثری می‌تواند به انقلاب و نظام اسلامی مشروعیت ببخشد و برای ادامه راه با قوت و قدرت کمک کند، انتخاب آگاهانه و اصلح هم مطرح است و این‌ها درس‌هایی است که می‌توان از واقعه غدیر گرفت.
وی ادامه داد: انتخاب کسی که با اعتقاد، اعتماد، کارآزموده و بابرنامه باشد دارای اهمیت است و بهترین معیار و ملاک برای انتخاب آگاهانه، اصلح و کارآمد پیشینه فعالیت کاندیداها است.

ادغام اداره‌های کمیته امداد قم کارشناسی شده بود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در ادامه با اشاره به ادغام اداره‌های این نهاد در استان گفت: این اتفاق فرآیند یک ساله داشت و بیش از 500 تا 600 نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده تا به این نتیجه رسیده است.
وی ادامه داد: ادغام اداره‌ها مخصوص قم نیست و در سایر استان‌ها هم اتفاق افتاده، برای تبیین وضعیت تجربه سایر استان‌ها برای ما تشریح و در نهایت 3 منطقه تایید شد که 2 منطقه آن ویژه است که در کشور بی‌سابقه بود.
این مسئول عنوان کرد: ادغام و جابه‌جایی نباید کوچکترین خللی در خدمت رسانی ایجاد کند و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، نباید با ناکارآمدی چند نفر زحمات و تلاش‌های شبانه روزی حدود 300 نفر زیر سوال برود.
وی خاطرنشان کرد: این را هم باید درنظر گرفت که جابه‌جایی‌ها و تعیین افراد کارشناسی شده است و به دنبال این هستیم بهترین تصمیم‌ها گرفته شود و در این راستا منافع شخصی، حزب و گروهی وجود ندارد.


پایان پیام

true

true
false
true