×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

آیت‌الله سعیدی قهرمانی روح‌الله رستمی در مسابقات پارالمپیک را تبریک گفتسومین مدال طلا پارالمپیک بر گردن حسین گلستانی آویخته شدآیین بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در قم برگزار شدسال جدید تحصیلی حوزه‌ های علمیه آغاز شدتاکید استاندار قم بر اجرای طرح‌های تشویقی برای تسهیل ازدواج و فرزندآورینمایشگاه یاد یاران در قم برپا می‌شودیادواره ۸۳ شهید دهستان نیزار قم برگزار شدبازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قمکاهش 15 درصدی تعداد زائران اربعین اعزامی با ناوگان عمومی دراستان قمسفیر سودان به حرم مطهر حضرت معصومه(س)مشرف شدبرخورد دو خودروی سواری در محور دلیجان به قم با 8 کشته و مجروحخدمت‌رسانی به زائران خارجی در مسجد مقدس جمکران۱۰۰ میلیارد تومان به تملک اراضی در منطقه ۲ شهر قم اختصاص یافتافتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت در ورجاننزدیک به دو هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در قم پرداخت شدقاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن در قمتقاطع غیر همسطح باغیک_تفرش به بهره برداری رسیدنصب تابلو هشدار خطر غرق شدگی در سدها و حریم رودخانه های قمکمبود پارکينگ معضل اصلی ترافيک در شهر قمنشست مجمع نمایندگان استان قم برگزار شد
true
خط ۲ مترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان تا میدان ۷۲ تن ادامه می یابد
استاندار قم گفت: فاز ۲ مترو قم باید از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سیدمحمد آقامیری شب گذشته در جلسه شورای قطار شهری قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مترو از طرح‌های بسیار مهم استان به شمار می‌آید اظهار داشت: برای این طرح نسبت به برآورد جمعیت تحت پوشش، مطالعه‌های خوبی انجام پذیرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مکان‌هایی که به عنوان ایستگاه مترو انتخاب شده، مناسب نیست، اما مسیر این طرح تقریبا درست است یادآور شد: مسیر مترو باید به گونه‌ای طراحی شود که بار ترافیکی را کاهش دهد، و مسافرپذیر باشد.

وی ادامه داد: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است، فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

استاندار قم تصریح کرد: همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

وی با ذکر این نکته که طرح‌های مترو و منوریل به لحاظ اقتصادی برای هیچ کشوری همراه با سود نیست گفت: این طرح فقط منافع اجتماعی دارد، و در کم شدن هزینه‌های شهرداری نیز موثر است.

دکتر آقامیری همچنین با انتقاد از کُند بودن روند اجرای طرح قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اگر برای به سرانجام رساندن این طرح تا ۲ سال آینده، راهکاری پیدا نشود، از نظر اقتصادی منفعتی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: سازمان قطار شهری باید با روش‌های مختلف حتی با مشارکت بخش خصوصی تکلیف طرح را مشخص کند.

استاندار قم بیان داشت: واقعیت این است طولانی شدن پروسه اجرای منوریل باعث استهلاک سازه‌های این طرح می‌شود.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه افزود: طرح‌هایی مانند قطار شهری که خدماتی می‌باشند باید در اسرع وقت به نتیجه برسند.

آقامیری تاکید کرد: باید مواردی که  منجر به بروز مشکل در اجرای طرح مترو شده را شناسایی نموده و برای اصلاح آن تلاش کنیم.
پایان پیام

true

true
false
true