×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

اجرای طرح بهسازی "قبرستان نو" در قم متوقف شدهمایش «حزب‌الله زنده است» در قم برگزار می‌شود گردشگری سلامت و مذهبی در استان قم تقویت می شود انتخاب "بهنام جو" بدون هیچ‌گونه توصیه و سفارش انجام شدجزییات برنامه تشییع پیکر پزشک شهید ایرانی ساکن بیروت در قم و تهرانکار در جبهه حق و اسلام باید جهادی باشداز همه مردم بابت کاستی‌ها در خدمت حلالیت می‌طلبمراه اندازی فرودگاه و منوریل از خواسته‌ها و مطالبات مردم قم استبرخورد کامیون و پژو دو کشته و مصدوم برجا گذاشتآئین تودیع و معارفه استاندار قم آغاز شدمشکل گرد و غبار استان قم در مجلس شورای اسلامی بررسی شدنیم تن مواد مخدر کشف و 7 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم منهدم شدنخستین دستگاه آنژیوگرافی چشم در قم به بهره برداری رسیدباند سارقان قطعات و لوازم ۹۰ خودرو در قم به دام افتادندمراسم معارفه و تودیع استاندار قم، فردا برگزار می شودحریم تپه باستانی قلی درویش قم اصلاح شدمسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم معرفی شدپذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قمهشتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در قم به کار خود پایان داد«کلینیک ایرانیان» قم قهرمان لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور شد
true
آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم برگزار شد
استاندار قم در این آئین گفت: اعتقاد ما بر این است که باید پیشگیری را بر هر اقدام، اولویت بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سیدمحمد آقامیری در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم که در سالن همایش‌های دادگستری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم عدالت و هم‌کاری دستگاه‌ها در استان است.

وی با اشاره به اینکه عدالت یک موضوع تخصصی و فنی است، مطرح کرد: اعتقاد ما بر این است که باید پیشگیری را بر هر اقدام، اولویت بدانیم.

استاندار قم با بیان اینکه در احادیث و روایات نیز آمده است که دفع کردن بهتر از رفع کردن است، عنوان کرد: باید ساختاری را تشکیل دهیم که جرم و تخلفی در آن صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات انجام شده در عرصه پیشگیری از وقوع جرم را ارزیابی و بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضایی و سازمان بازرسی نباید به مدیران حاضر در عرصه عمل به گونه‌ای تذکر دهند که جسارت تصمیم‌گیری آن‌ها کاهش پیدا کند.

آقامیری با بیان اینکه در مواردی مدیران میدانی نیاز است قانون را خم کنند، تصریح کرد: قانون برای آسایش مردم است و آن چیزی که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند نباید به عنوان جرم شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه در قم جهاد فرهنگی را ایجاد کرده‌ایم، یادآور شد: در عرصه فرهنگ باید در سرچشمه امور فرهنگی مانند آموزش و پرورش اقداماتی را دنبال کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه در این جهاد فرهنگی متناسب با برنامه‌ریزی انجام شده تقسیم کار خواهیم داشت، اظهار کرد: تلاش داریم با استفاده از برنامه و ابزارهای مناسب در مسیر اهداف مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه در استان هیچ فاصله‌ای میان قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه وجود ندارد، مطرح کرد: هماهنگی میان مدیران و دستگاه‌‌های مختلف اعتقاد قلبی مجموعه مدیریت استان است چراکه حل مشکلات مردم در گرو این هماهنگی و همدلی است. 

همبستگی مطلوبی میان نیروهای قضایی و سیاسی قم وجود دارد
رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه نیروهای مسلح علاوه بر نماد اقتدار باید مزین به اخلاق اسلامی باشند، گفت: در استان قم خوشبختانه هم‌بستگی و وحدت خوبی میان نیروهای نظامی، قضایی و سیاسی وجود دارد.

همبستگی مطلوبی میان نیروهای قضایی و سیاسی قم وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری نیز در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم که در سالن همایش‌های دادگستری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت نظامیان برای هر کشور از جهت اقتدار ملی برای هیچ فردی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های اقتدار در هر کشوری نیروهای نظامی هستند، مطرح کرد: در علوم سیاسی همان‌طور که اقتصاد، وحدت، هم‌بستگی اجتماعی و غیره جزو اساس اقتدار است، قدرت نظامی هم از اولویت‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه این اقتدار، انتظاراتی را به همراه دارد، عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر برخی صفاتی که نیروهای نظامی باید داشته باشند را برشمردند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح علاوه بر نماد اقتدار باید مزین به اخلاق اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: در استان قم خوشبختانه هم‌بستگی و وحدت خوبی میان نیروهای نظامی، قضایی و سیاسی وجود دارد.

مظفری با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که نظام و دولت در یک جبهه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای رسیدگی به پرونده نیروهای نظامی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم ابراز کرد: رویکرد اصلی در این سازمان حفظ شان و جایگاه نیروهای قضایی همراه با دادرسی عادلانه است.

وی با اشاره به اینکه این نکات موجب شده است مسئولیت سنگینی در این سازمان حاکم باشد، بیان کرد: این سازمان جایگاه رفیع و ارزشمندی در میان سازمان‌های قضایی دارد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:رژیم صهیونیستی از گرداب غزه سلامت بیرون نخواهد آمد

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز با اشاره به نسل‌کشی و کوچ اجباری ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی از گردابی که در آن فرورفته است به‌سلامت بیرون در نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم، بیان داشت: هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در باریکه غزه با شدیدترین حالت نقض حقوق بشر مواجه هستند که چنین جنایاتی در طول تاریخ کمتر سابقه داشته‌است.

وی با انتقاد از برخی مواضع افراد به اصلاح روشنفکر در خصوص جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین، ادامه داد: همه باید متوجه باشند که رژیم صهیونیستی از ۷۵ سال گذشته اشغالگراست و حمله حماس در عملیات طوفان الاقصی به برخی شهرک‌های رژیم صهیونیستی کاملاً مشروع و جزو حقوق اولیه آنها بوده‌است.

وی عملیات طوفان الاقصی را شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس یاد کرد و گفت: رژیم صهیونیستی خباثت و وحشی‌گری را به اوج خود رسانده به‌نحوی‌که حتی جنایات آنها صدای بسیاری از مردم آزاده در اروپا و آمریکا را نیز درآورده‌است.

وی با اشاره به شهادت افزون بر ۱۰ هزار زن و کودک از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تصریح کرد: از ابتدای آغاز درگیری‌ها، محاصره باریکه به اوج خود رسیده و امکان ورود و خروج کالاها غیرممکن شده اما بااین‌وجود هنوز هیچ‌کس در رژیم صهیونیستی جرئت اظهارنظر در خصوص دستاوردهای جنگ را ندارد.

رییس سازمان نیروهای قضایی خاطرنشان کرد: نسل‌کشی رژیم غاصب اسرائیل به‌صورت رسمی و علنی و در زیر سایه حمایت آمریکا، نظام سلطه و سکوت برخی از کشورهای مدعی دوستی با مردم غزه انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای اقتدار نیروهای مسلح، گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به‌عنوان یک نهاد مهم وظیفه کنترل قدرت نیروهای مسلح را مدیریت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پرونده قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت:‌ با اطلاع می‌گویم که میزان جرم پرونده‌های ورودی در بین نیروهای نظامی و انتظامی ایران، کم‌ترین میزان در بین نیروهای مسلح در جهان است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد: درتخلفات و جرایم نیروهای مسلح باید با جایگاه حقیقی افراد برخورد شود و خدشه‌ای به جایگاه حقوقی و اقتدار نیروهای مسلح وارد نشود.

پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست سازمان قضایی نیروهای مسلح در این استان خواهد بود

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح قم نیز در این آیین، بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست سازمان قضایی نیروهای مسلح در این استان خواهد بود.

حسین نجف زاده گفت: درصد جرم در بین نیروهای مسلح پایین است ولی باید این مقدار نیز به صفر برسد.

در این آیین ضمن تکریم و قدردانی از خدمات حجت الاسلام محسن کرمی، حسین نجف زاده بعنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم معرفی شد.


پایان پیام

true

true
false
true