×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

آیت‌الله سعیدی قهرمانی روح‌الله رستمی در مسابقات پارالمپیک را تبریک گفتسومین مدال طلا پارالمپیک بر گردن حسین گلستانی آویخته شدآیین بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در قم برگزار شدسال جدید تحصیلی حوزه‌ های علمیه آغاز شدتاکید استاندار قم بر اجرای طرح‌های تشویقی برای تسهیل ازدواج و فرزندآورینمایشگاه یاد یاران در قم برپا می‌شودیادواره ۸۳ شهید دهستان نیزار قم برگزار شدبازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قمکاهش 15 درصدی تعداد زائران اربعین اعزامی با ناوگان عمومی دراستان قمسفیر سودان به حرم مطهر حضرت معصومه(س)مشرف شدبرخورد دو خودروی سواری در محور دلیجان به قم با 8 کشته و مجروحخدمت‌رسانی به زائران خارجی در مسجد مقدس جمکران۱۰۰ میلیارد تومان به تملک اراضی در منطقه ۲ شهر قم اختصاص یافتافتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت در ورجاننزدیک به دو هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در قم پرداخت شدقاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن در قمتقاطع غیر همسطح باغیک_تفرش به بهره برداری رسیدنصب تابلو هشدار خطر غرق شدگی در سدها و حریم رودخانه های قمکمبود پارکينگ معضل اصلی ترافيک در شهر قمنشست مجمع نمایندگان استان قم برگزار شد
true
هشت هکتار زمین برای احداث مجتمع ادارات کهک اختصاص یافت
فرماندار شهرستان کهک با اشاره به مشکلات مردم بومی برای انجام امور اداری، گفت: برای تجمیع و فعالیت کامل ادارات هشت هکتار زمین جهت احداث مجتمع ادارات در این شهر اختصاص یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛علیرضا گلچین پور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بخشی از این اراضی هشت هکتاری جهت احداث نهادهای انتظامی اختصاص خواهد یافت افزود: برای استقرار و فعالیت بی وقفه ادارات باید روند احداث مجتمع ادارات این شهرستان هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی اضافه کرد: در کنار استقرار ادارات باید اختیارات لازم نیز به مدیران شهرستانی تفویض شود تا از بار مراجعه غیرضرور مردم بومی به شهر قم جلوگیری شود.

وی بیان داشت: هم اکنون ۲۷ اداره در شهرستان کهک مستقر شده و حدود ۱۰ اداره دیگر نیز در حال استقرار است.

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به برخی از مشکلات عدم استقرار ادارات در این شهرستان، گفت: ابلاغ چارت موجب افزایش اختیارات رئیس اداره به عنوان مسئول شهرستان و همچنین افزوده شدن نیروی انسانی و تجهیزات به ادارات شده و منجر به بهره‌وری آنها در امر خدمات‌رسانی به مردم می‌شود.

گلچین پور گفت: درحال حاضر ادارات پر مراجعه مانند بهزیستی، تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کتابخانه‌های عمومی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، منابع طبیعی، راهداری، هواشناسی، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، محیط‌زیست، ثبت احوال، تبلیغات اسلامی، آب و فاضلاب، شرکت برق، گاز، مخابرات، کمیته امداد، اداره پست، مرکز بهداشت و به همراه برخی از بانک‌ها شعبی در این شهرستان دارند که نیازمند تامین نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: ادارات راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، تعاون روستایی، صنعت، معدن و تجارت، امور مالیاتی و بنیاد شهید از ادارات مهمی هستند که استقرار آن‌ها در این شهرستان ضرورت بیشتری دارد.

پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی محور چهارخطه کهک-ورجان

هشت هکتار برای احداث مجتمع ادارات شهرستان کهک اختصاص یافت

فرماندار شهرستان کهک درادامه با اشاره به مشکلات ترافیکی ورودی روستای ورجان، یادآور شد: پل ورجان پیشرفت ۸۰ درصدی دارد که با افتتاح این طرح و همچنین جاده کهک به ورجان، مشکلاتی کنونی مدیریت خواهد شد.

وی یادآور شد: محور چهار خطه کهک-ورجان نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصدی برخودار است و در آستانه بهره برداری قرار دارد، برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کار رفته است.

محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

با توجه به آمد و شد و شلوغی محور پردیسان - ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویت‌های مسئولان استان قم بوده است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

کهک از سه طرف به ارتفاعات اشراف دارد. وجود خانه های قدیمی مانند خانه ملاصدار و غار تاریخی کهک در کنار مناظر و مناطق بکر از جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
پایان پیام

true

true
false
true