- 15 آبان 1402
- کد خبر 18193
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حجت الاسلام والمسلمین مِهری، مدیرکل کمیته امداد استان قم طی دیدار و جلسه با امام جمعه و مسئولان بخش مرکزی و قنوات با اشاره به اینکه هماندیشی بین مسئولان موجب توفیق بیشتر برای خدمت به مردم و نیازمندان میشود گفت: تکیه اصلی این نهاد بر ظرفیتهای مردمی است و بحمدلله استان قم نیز در این زمینه پیشگام بوده است.
وی با بیان اینکه امام جمعه و مسئولان هر بخش میتوانند در ترویج و فرهنگسازی خیر و احسان به ویژه زکات بسیار مؤثر باشند تأکید کرد: اگر این امور به درستی برای مردم تبیین شوند، سرعت خدمترسانی به افراد بیبضاعت مضاعف خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص زکات تأکید کرد: طبق آموزههای دینی اگر زکات به عنوان یک بازوی توانمند برای کارگزاران اسلامی به صورت صحیح برای مردم بازگو شود، شاهد وضعیت بهتری در زندگی مردم به ویژه نیازمندان خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین مِهری ضرورت جهاد تبیین و اطلاعرسانی خدمات انجام شده به افراد مستضعف را خواستار شد و گفت: کمکهای مردمی در دوران دفاع مقدس و رزمایش مواسات در ایام کرونا شاهد بر این ادعاست.
حجت الاسلام والمسلمین کرمیپور امام جمعه شهرستان قنوات نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از آغاز فصل جدیدی از خدمت به مردم قم و قنوات آمادگی خود برای کمک به ایتام و نیازمندان را اعلام کرد.
پاسخگویی تلفنی مدیرکل کمیته امداد به سؤالات مردمی؛
حجت الاسلام والمسلمین مِهری، مدیرکل کمیته امداد استان قم همچنین در مرکز سامد استانداری قم حاضر شده و پس از پاسخگویی تلفنی به بخشی از سؤالات مردمی، دستور اقدام فوری تعدادی از آنها را نیز صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مِهری ، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اطلاع رسانی قبلی، در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری (سامد) در استانداری قم حاضر شد و به صورت تلفنی با مردم گفت و گو کرد و به سؤالات مردمی و مشکلات مخاطبان پاسخ داد.
حجت الاسلام والمسلمین مِهری، از ساعت 9 الی 10 صبح از طریق تلفن (111) پاسخگوی پرسش ها و نظرات تلفنی مخاطبان سامد در حوزه رسیدگی به مشکلات نیازمندان بود.
هم استانی های گرامی مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را به طور مستقیم با مدیرکل کمیته امداد استان قم در میان گذاشته و ضمن دریافت پاسخ برخی از مسائل مطرح شده، اقدام فوری این نهاد برای بخشی از مشکلات مطرح شده در دستور کار ادارات تابعه این نهاد در استان قرار گرفت.
شایسته ذکر است؛ ارتباط از طریق شماره تماس 111 سامد به منظور دریافت، ثبت و رسیدگی به موارد مطرح شده از سوی مردم راه اندازی شده و بستری مناسب برای برقراری ارتباط دوسویه و تنگاتنگ بین مسئولان و مردم، پاسخگویی بدون واسطه مدیران سازمان ها و نهادها به شکایات و مطالبات مردم، کاهش مراجعات، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم است.
موارد قابل طرح در این سامانه، ماهیتی شامل درخواست، شکایت، تشکر، ابراز احساس، انتقاد، طرح، ایده و گزارش است که قمی ها با مدیرکل کمیته امداد استان قم استان درمیان گذاشتند.
پایان پیام