×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

آیت‌الله سعیدی قهرمانی روح‌الله رستمی در مسابقات پارالمپیک را تبریک گفتسومین مدال طلا پارالمپیک بر گردن حسین گلستانی آویخته شدآیین بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در قم برگزار شدسال جدید تحصیلی حوزه‌ های علمیه آغاز شدتاکید استاندار قم بر اجرای طرح‌های تشویقی برای تسهیل ازدواج و فرزندآورینمایشگاه یاد یاران در قم برپا می‌شودیادواره ۸۳ شهید دهستان نیزار قم برگزار شدبازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قمکاهش 15 درصدی تعداد زائران اربعین اعزامی با ناوگان عمومی دراستان قمسفیر سودان به حرم مطهر حضرت معصومه(س)مشرف شدبرخورد دو خودروی سواری در محور دلیجان به قم با 8 کشته و مجروحخدمت‌رسانی به زائران خارجی در مسجد مقدس جمکران۱۰۰ میلیارد تومان به تملک اراضی در منطقه ۲ شهر قم اختصاص یافتافتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت در ورجاننزدیک به دو هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در قم پرداخت شدقاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن در قمتقاطع غیر همسطح باغیک_تفرش به بهره برداری رسیدنصب تابلو هشدار خطر غرق شدگی در سدها و حریم رودخانه های قمکمبود پارکينگ معضل اصلی ترافيک در شهر قمنشست مجمع نمایندگان استان قم برگزار شد
true
تازیانه فقر پشت مردم را زخم کرده است
آیت الله جوادی آملی گفت:امروز تازیانه فقر پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مرجع تقلید شیعیان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: بهترین سخن برای بیان در خطبه‌های نماز جمعه، احادیث نورانی اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام افزود: امام صادق علیه السلام فرموده اند اگر اراده قوی شد بدن هم قوی می‌شود. معنای این حدیث این است که روح، اصل است نه بدن؛ لذا اگر روح همّت داشت بدن نیز او را یاری می‌کند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم ثابت قدم ماندن بیان کرد: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین ثابت قدم بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. تاکید قرآن بر این است که فرد، ثابت قدم بودن را در نیت خود بیاورد. یک زمان فرد در طول مسیر استقامت می‌کند و ثابت قدم می‌شود، یک زمان قبل از شروع کار و هنگام نیت این را از خدا می‌خواهد. شیوه دوم ارزشمندتر است.

وی ادامه داد: مومن نه کسی را بازی می‌دهد نه کسی می‌تواند او را بازی دهد، چون او بر هوای نفسش غلبه کرده و در روایات داریم که سبک‌ترین بت ها، مجسمه‌های سنگی هستند و سنگین‌ترین بت‌ها هوای نفس!

آیت الله جوادی آملی با اشاره به انواع تبلیغ گفت: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این مؤثرتر است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی‌توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در احادیث می‌خوانیم که هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.
پایان پیام

true

true
false
true